петък, 26 ноември 2010 г.

Притчи и поговорки от Библията - 9


(1). Госпожа Мъдрост построи и обзаведе дома си; той е построен върху седем греди.
(2). Храната за банкета е готова за сервиране: печено агне, наливно вино, масите са украсени с цветя и сребро.
(3). Освобождавайки слугините си, г-жа Мъдрост отива в града,
застава на видно място и поканва всички, които чуват гласа й:
(4). „Объркани ли сте относно живота? Не знаете какво става?
Елате с мен, о, елате и вечеряйте с мен!
(5). Приготвила съм прекрасно угощение – прясно изпечен хляб, печено агне, грижливо подбрани вина.
(6). Оставете своето отегчително объркване и живейте! Вървете по улицата към живот със смисъл”.
(7). Ако се мъчиш да убедиш един арогантен циник, ще получиш плесница през лицето; изобличи лошото поведение и ще получиш ритник в пищялите.
(8). Така че не си пропилявай времето за безбожните; само ще получиш обиди. Но ако поправяш този, който го е грижа за живота,
това вече е различно – те ще те обикнат за това!
(9). Спести си думите за мъдрите – така те ще станат по-мъдри;
казвай на добрите хора това, което знаеш – те ще извлекат полза от това.
(10). Опитността в живота започва в Страх от Бога, прозрението в живота започва от познаването на Святия Бог.
(11). Важият живот зависи от мен, г-жа Мъдрост, и чрез мен годините на вашия живот съзряват.
(12). Живей мъдро и мъдростта ще се просмуче в живота ти;
подигравай се на живота и той ще се подиграва на теб. Г-жа Блудница също вика.
(13). Има и една друга жена, г-жа Блудница – безсрамна, празноглава, лекомислена.
(14). Тя стои на верандата на своя дом, на Главната улица
(15). и когато хората отиват да си вършат работата, тя вика:
(16). „Вие сте объркани в живота, не знаете какво става?
(17). Измъкнете се незабелязано с мен и аз ще ви покажа своевременно! Никой никога няма да разбере – ще прекарате незабравимо.”
(18). Но те не знаят за всички скелети в килера й, че всичките й гости завършват в ада. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар