петък, 26 ноември 2010 г.

Притчи и поговорки от Библията - 8


(1). Чуваш ли г-жа Мъдрост като говори? Можеш ли да чуеш г-жа Прозрение, когато издига гласа си?
(2). Тя застава на ъгъла на Първа и Главна, в най-натовареното движение.
(3). Точно на градския площад, където трафикът е най-гъст, тя вика:
(4). „Вие – говоря на всички вас, на всеки, който е по улиците!
(5). Чуйте, вие идиоти – научете какво е здрав разум! Вие тъпаци – наострете се!
(6). Не изпускайте и една дума от това – казвам ви как да живеете по-добре, казвам ви как да живеете по-най добрия начин.
(7). Устата ми дъвче, наслаждава се и се удоволства в истината –
не мога да понасям вкуса на злото!
(8). От устата ми ще чуете само верни и правилни думи;
нито една сричка няма да бъде извъртяна или изкривена.
(9). Вие ще разпознаете това като истина – вие с отворени умове;
умове, които прозират истината ще го видят веднага.
(10). Предпочете моите дисциплиниращи живота думи, пред преследването на пари, предпочетете знанието на Бога пред доходната кариера.
(11). Защото Мъдростта е по-добра от капана на богатството; нито едно нещо, което би поискал не се сравнява с нея.
(12). Аз съм г-жа Мъдрост и живея близо до Разсъдливостта;
Знанието и Благоразумието живеят малко по-нататък.
(13). Страхът от Бога означава да мразиш Злото, чийто пътища аз мразя страстно – гордост, надменност и изкривено говорене.
(14). Добър съвет и здрав разум са мои характеристики; аз съм някак си и Проницателност, и Целомъдрие.
(15). С моя помощ, лидерите управляват и законодателите издават справедливи закони;
(16). с моя помощ, управниците управляват с легитимна власт.
(17). Аз обичам тези, които ме обичат; тези, които ме търсят ме намират.
(18). Богатство и Слава ми правят компания – съществени са и Почит и Добро име.
(19). Печалбите от мене струват много повече от голяма заплата,
дори от много голяма заплата; възвращаемостта от мен надминава всеки бонус, който можете да си представите.
(20). Можете да ме намерите на Праведния път – там се разхождам,
където се пресича с улица Правосъдие,
(21). предавайки живот на тези, които ме обичат, изпълвайки ръцете им с живот – изобилен живот!
(22). Суверенния Бог направи първо мен, основата – преди да направи всичко друго.
(23). Дойдох в съществувание преди много време, преди Земята да започне съществуването си.
(24). Аз се появих на сцената преди океана, да, дори преди потоците, реките и езерата.
(25). Преди планините да бъдат изваяни и хълмовете да се образуват, аз вече бях там, първородна;
(26). Много преди Бог да разпъне земния хоризонт и преди да склони към детайлите до минута в почвата и времето,
(27). и преди да установи небето на мястото му, аз бях там.
Когато Той състави план и начерта границите на дивия океан,
(28). когато простря небесния свод и инсталира фонтани,
които да подхранват океана,
(29). когато начерта границите на морето, сложи знак „НЕ ПРЕМИНАВАЙ” и тогава постави основите на земята,
(30). аз бях точно там с Него, уверявайки се, че всичко си пасва.
Ден след ден бях там, с моите радостни ръкопляскания,
винаги наслаждавайки се на Неговата компания.
(31). Възхищавайки се на света от неща и създания, щастливо празнувайки човешкото семейство.
(32). И така, скъпи мои приятели, слушайте внимателно;
тези, които прегърнат моите пътища са най-благословени.
(33). Покажете живот на дисциплина и живейте мъдро;
не прахосвайте скъпо-ценния си живот.
(34). Благословен е мъжът, благословена е жената, които ме слушат, будни и готови за мен всяка сутрин, бдителни и отговарящи, когато започвам ежедневната си работа.
(35). Когато ме откриете, вие намирате живот, истински живот и не можете да кажете нищо за Божията наслада.
(36). Но ако се отклоните от мен, вие повреждате собствената си душа; когато ме отхвърлите, вие флиртувате със смъртта.”

Няма коментари:

Публикуване на коментар