петък, 26 ноември 2010 г.

Притчи и поговорки от Библията - 30


(1). Скептиците се кълнат: „Няма Бог! Няма Бог! Мога да правя всичко, което поискам!
(2). Аз съм по-скоро животно, отколкото човек; така наречената интелигентност ме е прескочила.
(3). Скъсах с „мъдростта”. Не виждам доказателства за съществуването на свят Бог.
(4). Някой виждал ли е Този, който се е изкачил на небесата и е седнал да управлява? Някой виждал ли е Този, който е хванал ветровете и ги управлява? Виждал ли е Този, който събира в кофи дъжда? Някой виждал ли е Този, който очертава краищата на земята? Само ми кажи неговото име и имената на синовете им. Хайде, кажи ми!”
(5). Вярващият отговаря: „Всяко обещание от Бога е доказано, че е истинно; Той пази всеки, който отива при Него за помощ.
(6). Така че, не умувай относно него; Той може да ти дръпне ушите и да покаже лъжите ти.”
(7). И след това той се моли: „Боже, искам две неща преди да умра;
не ми отказвай –
(8). пропъди лъжите от устните ми и лъжците от присъствието ми. Дай ми достатъчно храна, за да живея – нито твърде много, нито твърде малко.
(9). Ако съм твърде задоволен, може да стана независим като казвам: „Бог ли? Кой се нуждае от Него?” А ако съм беден, може да открадна и да обезчестя името на моя Бог.”
(10). Не надувай свирка зад гърба на колегите си; те ще те обвинят, че си бил коварен и тогава ти ще бъдеш виновния!
(11). Не проклинай баща си и не пропускай да благославяш майка си.
(12). Не си въобразявай, че си достатъчно представителен, когато не си се къпал със седмици.
(13). Недей да бъдеш надут и да мислиш, че си по-добър от всеки друг.
(14). Не бъди алчен, безмилостен и жесток като вълците. Раздиращ бедните и пирувайки върху тях, разкъсвайки нуждаещите се на парчета, само за да ги захвърлиш.
(15). Пиявицата има две дъщери близначки, наречени „Дай” и „Дай повече”. Три неща никога не са задоволени, не, даже четири са,
които никога не казват: „Това е достатъчно, благодаря!” –
(16). адът, безплодната утроба, изсъхналата земя и горският пожар.
(17). Очите, които презират баща и пренебрегват майка – тези очи ще бъдат избодени от диви лешояди и изядени от младите орли.
(18). Три неща ме изумяват, не, четири са, които не мога да разбера –
(19). как орел лети толкова високо в небето, как змията минава върху камък, как кораб се ориентира в океана и защо младежите действат по начина, по който действат.
(20). Ето как действа проститутката: тя прави секс с клиента си, взима си душ и после пита: „Кой е следващия?”
(21). Три неща не може да понесе дори земята, да, четири неща разтърсват основите ѝ –
(22). когато чистачът стане шеф, когато глупавият забогатее,
(23). когато блудницата е избрана за „жена на годината”, когато „приятелка” замества вярна съпруга.
(24). Има четири малки същества, който са от мъдрите най-мъдри –
(25). мравките – колкото и да са слаби, събират изобилие от храна за през зимата;
(26). мармотите – колкото и да уязвими, успяват да си направят домове от здрава скала;
(27). скакалците – насекоми без водачи, но въпреки това унищожават полето като организирана войска;
(28). гущерите – лесно се хващат, но се промъкват покрай бдително пазени места.
(29). Има три тържествени достойнства, четири са, които впечатляват със своето държание –
(30). лъв, царят на животните, непобедим от никого;
(31). петел, горд и наперен; козел; градоначалник по време на официална церемония.
(32). Ако си достатъчно глупав, за да привличаш внимание към себе си като обиждаш хората и правиш неприлични жестове,
(33). не се изненадвай, ако някой ти разкървави носа. Битото мляко се превръща в масло; раздразнените емоции стигат до юмручни боеве.

Няма коментари:

Публикуване на коментар