петък, 26 ноември 2010 г.

Притчи и поговорки от Библията - 1



(1). Това са мъдрите думи на Соломон, син на Давид, цар на Израел –
(2). Написани, за да знаем как да живеем добре и правилно, да разбираме какво означава живота и на къде отива.
(3). Това е ръководство за живота, за да научим кое е правилно, справедливо и честно;
(4). за да научим неопитните да се ориентират и да дадем на младите хора разбиране за реалността.
(5). Тук има по нещо и за възрастните мъже и жени,
(6). да научат опитните още едно-две неща– свежа мъдрост за изучаване и достигане, стихове и разсъждения за мъдри мъже и жени.
(7). Започнете с Бог – първата стъпка е да се научите да се покланяте на Бог; само глупавите се отнасят с пренебрежение към такава мъдрост и знание.
(8). Отдавайте голямо значение на това, приятели, което вашия баща ви казва; никога не забравяйте какво сте научили на коленете на майка си.
(9). Носете техните съвети като цветя в косите си, като пръстен на пръста си.
(10). Скъпи приятелю, ако лошите другари те изкушават, не тръгвай с тях.
(11). Ако кажат: „Нека да излезем и да свършим някоя дяволия. Нека да набием някой старец, да нападнем някой старица.
(12). Нека да ги очистим и да ги приготвим за погребението им.
(13). Ще приберем висококачествена плячка. Ще я измъкнем с товарен камион.
(14). Присъедини се към нас, за да преживееш най-великото време
в твоя живот! Ще делим по равно!” –
(15). О, приятелю, дори не ги поглеждай втори път; дори и за минута не ги слушай.
(16). Те участват в състезание с много лош край, бързайки за разрушат всичко, до което се доберат.
(17). Никой не обира банка, докато всички гледат,
(18). и въпреки това, тези хора правят точно това – влизат в капана.
(19). Когато ти взимаш всичко, каквото можеш, се случва точно това:
колкото повече взимаш, толкова повече изгубваш себе си.
(20). Госпожа Мъдрост излиза по улиците и вика. Тя изнася речта си в центъра на града.
(21). Насред уличното движение тя прави изявлението си. Тя вика на най-заетия ъгъл:
(22). „Глупаци! До кога ще се валяте в невежество? Циници! До кога ще храните цинизма си? Идиоти! До кога ще отказвате да се научите?
(23). Пълна промяна! Аз мога да поправя живота ви. Вижте, аз съм готова да излея духа си над вас; готова съм да ви кажа всичко, което знам.
(24). Аз виках, но вие не чувахте. Аз се протягах към вас, но вие ме пренебрегнахте.
(25). След като се присмяхте на моя съвет и се подиграхте на моето мнение,
(26). как да погледна сериозно на вас? Аз ще си сменя ролята и ще се подиграя на вашите беди!
(27). Какво ще стане, ако покривът падне и животът ви се разбие на парчета? Какво ще стане, ако дойде бедствие и от живота ви не остане нищо освен отломки и прах?
(28). Тогава вие ще имате нужда от мен. Вие ще ме викате, но не очаквайте да отговоря. Без значение колко ще ме търсите, няма да ме откриете.
(29). Защото намразихте Знанието и нямахте нищо общо със Страха от БОГА.
(30). Понеже не приехте моя съвет и не обърнахте внимание на нито една моя оферта за вашето обучение,
(31). е, това си послахте, на това ще легнете; искахте по вашия начин – сега харесва ли ви?
(32). Не виждате ли какво става, вие глупави, вие идиоти? Безгрижието убива; самодоволството е убийство.
(33). Първо обърнете внимание на мен и след това се отпуснете. Сега можете да карате по-полека – вече сте в добри ръце”. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар